Brev:
Kost og mælk - 11 mdr.
22. februar 2011
Alder:
11 mdr.
Kost og mælk - 11 mdr.
Hej Helen
Så er jeg lige på banen med et nyt spørgsmål.
Min søn er godt 11 måneder og næsten 1 år.
Han fik tidligere flaske med MME morgen og aften, men det gider han ikke længere. Nu får han grød som godnatmad istedet og morgenmad lidt tidligere.
Er det ok at stoppe med MME på nuværende tidspunkt og i stedet give sødmælk i kop morgen, eftermiddag og til godnatgrød. Ellers får han vand.
Når han bliver 1 år, hvad skal han så have af tilskud? Han får jern nu, men det regner jeg med at stoppe med når han bliver 1 år. D-dråber er til 2 år. Hvad med en almindelig vitaminpille - skal han have det ?
Det skal lige siges at han spiser fint - lidt svingende mængder ind imellem men er frisk på det meste.
Er hans kostplan i øvrigt alderssvarende?
Morgen ca. 7: havregrød/øllebrød, sødmælk af kop
Frokost kl 11: rugbrød
Eftermiddag kl. 15 / 16: frugt og tykmælk m havregryn eller en bolle m pålæg. Vand eller sødmælk.
Aften kl 18: vores aftensmad, vand af kop
Godnatmad kl 19:45: grød og sødmælk af kop
Hilsen
V's mor