Kost og mælk - 11 mdr.

22. februar 2011

Alder:
11 mdr.

Kost og mælk - 11 mdr.

Hej Helen

Så er jeg lige på banen med et nyt spørgsmål.

Min søn er godt 11 måneder og næsten 1 år.
Han fik tidligere flaske med MME morgen og aften, men det gider han ikke længere. Nu får han grød som godnatmad istedet og morgenmad lidt tidligere.

Er det ok at stoppe med MME på nuværende tidspunkt og i stedet give sødmælk i kop morgen, eftermiddag og til godnatgrød. Ellers får han vand.

Når han bliver 1 år, hvad skal han så have af tilskud? Han får jern nu, men det regner jeg med at stoppe med når han ...

Annonce

... bliver 1 år. D-dråber er til 2 år. Hvad med en almindelig vitaminpille - skal han have det ?

Det skal lige siges at han spiser fint - lidt svingende mængder ind imellem men er frisk på det meste.

Er hans kostplan i øvrigt alderssvarende?
Morgen ca. 7: havregrød/øllebrød, sødmælk af kop
Frokost kl 11: rugbrød
Eftermiddag kl. 15 / 16: frugt og tykmælk m havregryn eller en bolle m pålæg. Vand eller sødmælk.
Aften kl 18: vores aftensmad, vand af kop
Godnatmad kl 19:45: grød og sødmælk af kop

Hilsen
V's mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte